Światy Solarne

Z encyklopediafantastyki.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Światy Solarne

Jan Maszczyszyn

Steampunk front-1000.jpg
Język oryginału polski
Forma Powieść
I wydanie polskie 2015
Wydawca Solaris
Autor okładki Natalia O'Keefe Maszczyszyn
ISBN 978-83-7590-226-6
Cykl: Trylogia Solarna
poprzednia
brak
następna
Światy Alonbee
Kupisz w: Solarisnet.pl

Światy Solarne to powieść przenosząca nas w inną rzeczywistość, która spełnia wszelkie wymogi rzeczywistości steampunkowej. Mamy więc technologię wziętą z XIX wieku, ale udoskonaloną tak, że parowe statki przemierzają kosmos. Mamy Układ Słoneczny, którego wszystkie planety są zamieszkane, a Ziemia jest w tym układzie światem zacofanym, peryferyjnym - prym wiodą Merkury, Mars i Wenus.

Na ten system napadają najeźdźcy z kosmosu, a przypomina to trochę steampunkową wersję "Wojny światów" Wellsa.

Przestrzeń kosmiczna wypełniona jest eterem, którym wyszkolony człowiek - czy może raczej humonoid rasy ludzkiej, może oddychać. Aborygeni z kontynentu Australion, czyli u nas Australii, potrafią się dzięki swojej magii teleportować. Humanoidzi mają różne ciekawe sposoby rozmnażania i czasu płodnego, które wprowadzają czytelnika w konsternację, dopóki się w trakcie lektury nie przestawi na wytwory rozbuchanej wyobraźni Maszczyszyna.

Bo przestawić się trzeba koniecznie - powieść jest zakręcona, przewrotna, łamie stereotypy - musimy się myśleć kategoriami innej fizykę, innej biologii. Nie każdemu taka powieść przypadnie do gustu - niewątpliwie jest jednak ciekawym głosem w rodzimym steampunku.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
Nawigacja
Narzędzia
Pomoc
Szablony