Strefy mroku. Groza w kulturze audiowizualnej

Z encyklopediafantastyki.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Strefy mroku. Groza w kulturze audiowizualnej

red. Sebastian Jakub Konefał

AF21okladka.jpg
Język oryginału polski
I wydanie polskie 2017
Wydawca Gdański Klub Fantastyki
Autor okładki Magdalena Danaj
Seria wydawnicza Anatomia Fantastyki
ISBN 978-83-938843-2-2
Kupisz w: [Solarisnet.pl]

Po trzydziestu latach od powstania Gdańskiego Klubu Fantastyki i po dwudziestu latach współpracy GKF z Uniwersytetem Gdańskim oddajemy w ręce czytelników kolejny tom monograficzny. Anatomiści horroru powracają w nim do analiz gatunku, od którego zaczęliśmy działalność wydawniczą, zastanawiając się nad tym, co zmieniło się w jego poetyce, oraz szukając szczególnie innowacyjnych lub niesłusznie zapomnianych tekstów. Wśród zamieszczonych w Strefach mroku artykułów można więc odnaleźć te dotyczące rzadziej opisywanych w Polsce fenomenów kultury, takich jak: horror fiński, włoskie kino giallo czy produkcje z Japonii odwołujące się do nurtu pinku eiga. W książce zamieściliśmy również omówienie wybranych sposobów badania poetyki grozy, obszerny esej o antropologicznych odczytaniach lęku w kinie i przykłady analiz intertekstualnych i autorskich eksploracji gatunku. Inspiracje horrorem przenikają także teksty kultury z innych mediów, dlatego naszą antologię zamykamy artykułem o fascynacjach filmowymi slasherami w grach komputerowych oraz pracą dotyczącą związków poetyki komiksu z gotycyzmem. Szerokie horyzonty tematyczne Stref mroku to naszym zdaniem dowód na to, że badanie grozy i poetyki anomalii cielesnej nadal cieszy się dużym (lub wręcz rosnącym) zainteresowaniem badaczy kultury audiowizualnej.

Spis treści

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
Nawigacja
Narzędzia
Pomoc
Szablony