Gorath. Uderz pierwszy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{Książka | tytuł = Gorath. Uderz pierwszy | autor = Janusz Stankiewicz | autor2 = | autor3 = | redaktor = |...”)
 
Linia 17: Linia 17:
 
  | wydawca        = Alegoria
 
  | wydawca        = Alegoria
 
  | tłumacz        =  
 
  | tłumacz        =  
  | autor okladki  =  
+
  | autor okladki  = Rafał Zagalski
 
  | ilustracje      =  
 
  | ilustracje      =  
 
  | seria          =  
 
  | seria          =  

Wersja z 20:29, 27 cze 2022

Gorath. Uderz pierwszy

Janusz Stankiewicz

Gorath uderz pierwszy1.jpg
Język oryginału polski
Forma powieść
I wydanie polskie 2022
Wydawca Alegoria
Autor okładki Rafał Zagalski
ISBN 978-83-6676-718-8

Gorath - ukrywający się przed prawem zabijaka i awanturnik – wpada w ręce władz. Dostaje jednak szansę na zachowanie życia Ma przeniknąć do organizacji płatnych zabójców – Nocnych Cieni, poznać ich strukturę, metody działania i przywódców, by w odpowiednim momencie oddać ich w ręce Władców.

By zdobyć zaufanie Cieni, Gorath musi stać się jednym z nich, a żeby poznać tajemniczych przywódców, musi zabijać sprawniej niż pozostali. Szybko przekonuje się, że nie jest to czysta robota, a podczas likwidacji celów giną też postronni. Zaczyna rozumieć, że nie można być zawodowym mordercą i nie staczać się coraz bardziej w mrok.

Nocne Cienie mają jednak własne metody na zapewnienie lojalność członków. Podczas Rytuału Przejścia Gorath otrzymuje mistyczny tatuaż. Musi się go pozbyć, by móc wystąpić przeciw zabójcom. Upragniona wolność wymaga od Goratha ostrożnego lawirowania między Nocnymi Cieniami, ludźmi kontrolującej go Władczyni oraz jedną z kupieckich gildii. Jej zamorskie powiązania musi odkryć, aby opłacić pomoc elfów – bez nich zawsze będzie na czyjejś uwięzi. Gorath stara się podchodzić do misji na zimno, jednak wbrew sobie z niektórymi spośród Nocnych Cieni zaczyna go łączyć więcej niż znajomość i zdrada nie przyjdzie mu łatwo, zwłaszcza gdy odkryje, jakimi motywami kieruje się ich przywódca. Odtąd nie będzie już pewien, kto stoi po właściwej stronie oraz czy on którąkolwiek ze stron powinien wybrać.

Ten świat przypomina średniowieczną Europę podbitą przez Mongołów Czyngis-Chana. Kastą panującą są orki smoczej krwi, nazywani Władcami. Władcy górują wzrostem i intelektem nad zwykłymi orkami. Arystokracja podbitych ras i cywilizacji zachowuje częściową autonomię, ale musi uznawać zwierzchność Imperatora i Władców. Zwykli ludzie, elfy, orki i mieszańcy tych ras starają się po prostu żyć, nie wchodząc możnym w drogę. Niedawno nawiązano kontakt z tajemniczym zamorskim mocarstwem, którego polityczne motywy są jak dotąd nieznane.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
Nawigacja
Narzędzia
Pomoc
Szablony