Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej
Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej | |
Język oryginału | polski |
Forma | Książka krytycznoliteracka |
I wydanie polskie | 2004 |
Wydawca | Rabid |
ISBN 83-88668-72-2 | |
Kupisz w: Solarisnet.pl |
Pierwsza w Polsce teoretyczna praca na temat gier, potocznie zwanych rpg. "Narracyjna gra fabularna jest moją propozycją polskiego odpowiednika angielskiej role playing game. Oryginalna nazwa "gra (zabawa) w odtwarzanie postaci" jest nieprecyzyjna i przez to myląca, gdyż działania z nią zgodne mogą mieć wiele form, niekoniecznie fabularnych. W polskich wydawnictwach poświęconych temu hobby zawsze używany jest skrót rpg, wymiennie z nazwą "gra fabularna". Określenie "narracyjna" wprowadziłem dla odróżnienia od paragrafówek i gier komputerowych, z których większość posiada rozbudowaną fabułę. W mojej intencji określenie "narracyjna" oddaje też charakter typowej sesji, w czasie której opowieść dominuje nad odgrywaniem działań."