Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej

Z encyklopediafantastyki.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej

Jerzy Zygmunt Szeja

Gry fabularne.jpeg
Język oryginału polski
Forma Książka krytycznoliteracka
I wydanie polskie 2004
Wydawca Rabid
ISBN 83-88668-72-2
Kupisz w: Solarisnet.pl

Pierwsza w Polsce teoretyczna praca na temat gier, potocznie zwanych rpg. "Narracyjna gra fabularna jest moją propozycją polskiego odpowiednika angielskiej role playing game. Oryginalna nazwa "gra (zabawa) w odtwarzanie postaci" jest nieprecyzyjna i przez to myląca, gdyż działania z nią zgodne mogą mieć wiele form, niekoniecznie fabularnych. W polskich wydawnictwach poświęconych temu hobby zawsze używany jest skrót rpg, wymiennie z nazwą "gra fabularna". Określenie "narracyjna" wprowadziłem dla odróżnienia od paragrafówek i gier komputerowych, z których większość posiada rozbudowaną fabułę. W mojej intencji określenie "narracyjna" oddaje też charakter typowej sesji, w czasie której opowieść dominuje nad odgrywaniem działań."

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
Nawigacja
Narzędzia
Pomoc
Szablony