Rudy. Prawo do życia
Rudy. Prawo do życia
Jack Ketchum
| |
Język oryginału | angielski |
Forma | omnibus |
Pierwsze wydanie | 1995/1999 |
I wydanie polskie | 2012 |
Wydawca | Papierowy Księżyc |
Przekład | Bartosz Czartoryski, Marcin Kiszela |
ISBN 978-83-61386-19-3 | |
Kupisz w: Solarisnet.pl |
Opis
Rudy, Prawo do życia ukazuje nam dwa literackie oblicza mistrza grozy, ale każde z nich niezwykle przejmujące, niczym jego najlepsze powieści jak Dziewczyna z sąsiedztwa, Jedyne dziecko czy Straceni. Prezentujemy dwie znakomite powieści mistrza grozy w jednym tomie, które po raz kolejny udowodnią, kto jest „najbardziej przerażającym facetem w Ameryce”.
Rudy
Pierwsza opowieść to Rudy – jedna z najbardziej niezwykłych i najbardziej poruszających powieści Jacka Ketchuma.
Wspaniała historia o starszym człowieku, szukającym sprawiedliwości. Ketchum podejmuje w Rudym jeden z tematów, które poruszają go najmocniej – bezsilność jednostki, która próbuje przeciwstawić się nonsensom rządzącym systemem. Ale nie tyle interesuje go krytyka pewnych norm społecznych i prawnych, co dramat człowieka, któremu odebrano wszystko, co kochał. Rudy to kameralna, poruszająca i mądra powieść, w której, jak rzadko, Ketchum pozwala sobie na zapalenie niewielkiego światełka nadziei, tlącego się gdzieś na końcu pogrążonego w cieniu tunelu.
Prawo do życia
Druga powieść umieszczona w tomie jest chyba tym utworem, który jest najbliżej słynnej Dziewczyny z sąsiedztwa. I to powinno wystarczyć za całą rekomendację. Prawo do życia to kolejne, oparte na prawdziwej historii porwania Coleen Stan, wstrząsające studium zła drzemiącego w człowieku.
Ketchum po raz kolejny przekracza granice literackiej bezkompromisowości. Z bolesną precyzją dokumentalisty opisuje okropieństwa, które przydarzyły się Sarze Foster, uprowadzonej przez aktywistów ruchu na rzecz przeciwdziałania aborcji.
Poddana fizycznym i psychicznym katuszom, wbrew intencjom oprawców, powoli zbiera w sobie siły, by stawić czoła porywaczom.
Jack Ketchum nasze własne, prywatne lęki zamyka w wilgotnej piwnicy Stephena i Kath Teach i każe nam patrzeć na ludzkie zwyrodnienie.